Final Celebration - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Marieke Oorschot - WaarBenJij.nu Final Celebration - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Marieke Oorschot - WaarBenJij.nu

Final Celebration

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 Oktober 2012 | Kenia, Ukunda

Final celebration: feestje bouwen en afscheid nemen van de Keniaanse collega’s

En toen was de laatste dag alweer aangebroken. Voor ons doen konden we uitslapen tot half 8 en rond 9 uur vertrokken we naar Forest Lodge. Daar vindt de final celebration plaats. Alle mensen zijn uitgenodigd en komen daar heen voor een gezellig samenzijn. Na een welkomstwoord komen alle zones aan de beurt om een optreden te geven. En wij zijn uiteraard van harte welkom om mee te doen! Ter plekke worden de optredens voorbereid door de verschillende zones. En omdat we dit jaar in twee zones hebben gewerkt, mogen we ook twee keer optreden! Even buiten de kaders denken en gewoon lekker mee doen. Iedereen geniet volop. Ook krijgen we aan tal mooie cadeaus: verschillende doeken en een mooie gevlochten mand. Heel bijzonder om de mensen die helemaal niks hebben zo blij te zien kijken wanneer we de cadeaus in ontvangst nemen.
Na alle optredens komt er nog een optreden van een dansgroep uit de sloppenwijken van Nairobi. Heel kunstig!

Daarna de lunch. De maag is nog steeds niet helemaal oké, maar ik neem toch lekker de rijst. Vervolgens nemen we afscheid van een aantal Keniaanse collega’s. In Kenia is het geen gewoonte om afscheid te nemen, dus zien we niet iedereen meer.

Bij terugkomst in het hotel besluiten we met een aantal nog een laatste keer een duik te nemen in de Indische oceaan. Het water was heerlijk! Maar wanneer iemand op een zee-egel staat, gaan we er toch maar snel uit..
Nu de laatste blog schrijven, vanavond de laatste bijeenkomst en afsluiting van deze reis. En vannacht om half 3 vertrekken we richting vliegveld.

Het was weer geweldig in Kenia. De energie die ik krijg van de Keniaanse collega’s is overweldigend en de gesprekken zijn geweldig. Ondanks de cultuurverschillen blijven we allemaal onderwijsmensen en willen we hetzelfde.
Voor deze reis was ik er stellig van overtuigd dat dit mijn laatste keer in Kenia zou zijn. Maar als ik nu weer terugblik op de afgelopen 10 dagen heb ik daar toch zo mijn twijfels over. We zien het wel. Ik ben in ieder geval al heel blij dat ik hier heb mogen zijn!

  • 06 Oktober 2012 - 17:21

    Jeannette:

    Zie dat ik idd ernstig achterloop aangezien je de final celebration vandaag al gehad hebt haha. (zie reactie op je vorige verslag ;-))
    Dus dan zeg ik, goeie reis terug en tot gauw!!

    XX

  • 06 Oktober 2012 - 17:34

    Silvia:

    Hoi,

    Hoop dat je een goede terug reis hebt, geniet er nog even van.
    Groetjes

  • 06 Oktober 2012 - 18:47

    Gea:

    Wat weer een fantastische ervaring!! Heb zo maar de indruk dat dit niet je laatste bezoek aan Kenia is geweest.
    Goede vlucht morgen en we staan met z'n allen op je te wachten!
    Dikke kus.

  • 06 Oktober 2012 - 18:47

    Gea:

    Wat weer een fantastische ervaring!! Heb zo maar de indruk dat dit niet je laatste bezoek aan Kenia is geweest.
    Goede vlucht morgen en we staan met z'n allen op je te wachten!
    Dikke kus.

  • 06 Oktober 2012 - 20:46

    Karin Cooman:

    hey mariek,zoals ik het allemaal gelezen heb, is het echt een hele mooie ervaring om het daar allemaal mee te maken!
    Wat gaat het snel die 10 dagen een goede reis terug en tot maandag! groetjes karin

  • 07 Oktober 2012 - 21:13

    Debbie:

    Heb weer genoten van je resiverlag. Prachtig verteld!
    Kan me goed voorstellen dat dit niet je laatste keer zal zijn!

    groetjes Deb

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 5407

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 10 Juli 2014

Londen Robbie!

27 September 2012 - 08 Oktober 2012

Kenia

Landen bezocht: