Nog een paar nachtjes slapen! - Reisverslag uit Breezand, Nederland van Marieke Oorschot - WaarBenJij.nu Nog een paar nachtjes slapen! - Reisverslag uit Breezand, Nederland van Marieke Oorschot - WaarBenJij.nu

Nog een paar nachtjes slapen!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 September 2012 | Nederland, Breezand

Nog een paar nachtjes slapen en dan is het zover: voor de tweede maal richting Kenia! Ik heb er weer zin en voor mijn gevoel ben ik nog maar net terug gekomen van de vorige reis naar Ukunda. Toch is dat al weer een jaartje geleden.
De laatste berichten uit Kenia zijn dat er sinds 1 september gestaakt wordt in het onderwijs. Ze zijn het niet eens met de hoogte van het salaris en nog een aantal andere zaken. Ik heb geen idee wat we gaan doen als ze volgende week nog steeds niet aan het werk zijn. Maar zoals ze daar zeggen: hakuna matata!
Dit jaar zijn we met veel minder mensen dan een jaar geleden. De bezuinigingen hebben ervoor gemzorgd dat veel besturen afhaken met dit project. Dit jaar zijn we in totaal met 12 Nederlandse collega's. Dit zorgt ervoor dat we niet vier dagen in dezellfde zone werken, maar dat we in twee zones aan het werk gaan. In de praktijk betekent dit maandag en dinsdag in Kwale aan de slag ( weinig reistijd vanaf het hotel) en donderdag en vrijdag in Gandini aan het werk ( zeer vroeg weg uit het hotel en lang onderweg over hobbelige wegen). Maar goed, dat waren de plannen op 1 september. En zoals ik vorig jaar ook snel merkte: alles kan binnen een dag veranderen!

Zo meteen nog maar eventjes de koffer wegen. Alle spullen die ik mee neem voor de workshops wegen aardig wat ( met andere woorden: minder plek voor kleding...). Nog drie dagen werken en dan stap ik vol goede moed in het vliegtuig richting Mombassa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 5411

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 10 Juli 2014

Londen Robbie!

27 September 2012 - 08 Oktober 2012

Kenia

Landen bezocht: