Dag van vertrek - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Marieke Oorschot - WaarBenJij.nu Dag van vertrek - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Marieke Oorschot - WaarBenJij.nu

Dag van vertrek

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

28 September 2012 | Kenia, Ukunda

27 september Dag van vertrek

En toen was het eindelijk zover! De dag van vertrek was aangebroken. Om 6 uur ging de wekker, om vervolgens geheel fris en fruitig mezelf klaar te maken om naar het station te gaan. Rond kwart voor zeven vertrokken we richting trein met een volle koffer en zware handbagage. Op het perron trof ik niet veel later Ria die er ook helemaal klaar voor was. En zonder het te hebben afgesproken stapten we de trein in precies op de plek waar John ook ingestapt was. Helemaal goed dus.

Deze keer, in tegenstelling tot vorig jaar, geen enkele vertraging met de trein, dus we kwamen ruim op tijd op Schiphol aan. Waar John tot de vervelende ontdekking kwam dat hij zijn mobiel in de trein had laten liggen… Na een paar keer zondersucces zijn nummer te hebben gebeld, werd er tenslotte opgenomen door iemand die de telefoon had gevonden. Gelukkig was deze mevrouw bereidt om de telefoon naar zijn huis op te sturen. Zit hij alleen wel 10 dagen in Kenia zonder telefoon, maar daar vinden we ook wel weer een oplossing voor.

Nog een paar laatste inkopen achter de douane en toen snel naar de gate, waar we de rest van de groep troffen. Iedereen had er erg veel zin in. Eenmaal in het vliegtuig kregen we te horen dat er een kleine technische storing was, iets met de airconditioning in de laadruimte. We vreesden al een beetje dat als de vertraging te lang zou duren, we de overstap zouden missen. Tenslotte hebben we maar een kleine 2 uur om in Nairobi langs de douane te gaan, de koffers te halen, de weg over te steken, wederom in te checken en aan boord van de binnenlandse vlucht naar Mombassa te gaan. Gelukkig konden we na een klein half uurtje wachten weer verder en gingen we de lucht in. De vlucht was prima, met hier en daar wat turbulentie vanwege het slechte weer.

Ook de overstap in Nairobi ging voortvarend. We hadden een uurtje minder de tijd dan vorig jaar, maar daardoor konden we nu in een keer boarden op de vlucht naar Mombassa. Ook deze vlucht ging perfect.

Bij aankomst op het vliegveld bleken alle koffers keurig aangekomen te zijn en konden we snel overstappen in de busjes die ons naar het hotel zouden brengen. We hadden de pont van 00.00 uur en waren dus al om 00.45 uur in het hotel! Daar stond een buffet op ons te wachten. Daarna snel naar de kamer, alwaar ik het gevecht met de klamboe aanging. And victory was mine! Verrassend snel was de klamboe op de juiste plek en kon ik lekker slapen. Nou ja, lekker slapen… Op het moment dat ik dacht:’ik ga nu lekker mijn ogen sluiten’, was ik klaarwakker! Daardoor heb ik maar vier uurtjes geslapen, want om 8 uur ging de wekker weer… De volgende dag brak aan…